Beret w akcji Beret w akcji
2062
BLOG

Firma NASZA S.A - ostrzeżenie przed oszustem

Beret w akcji Beret w akcji Rozmaitości Obserwuj notkę 63

Czy ktoś z Państwa zetknął się z firmą telekomunikacyjną NASZA S.A? Ostrzegam, że to oszuści. Wystarczy wklepać w google nazwę i pojawia się mnóstwo informacji na temat oszustw tej firmy. Toczy się nawet odnośne postępowanie  w Prokuraturze Okręgowej w Płocku.

Firma działa na terenie całego kraju. Jej targetem są ludzie starsi, na ogół bezradni w kontakcie z cynicznymi oszustami. Konsultanci firmy, telefonując lub przychodząc do domu do ofiary, podszywają się np. pod inną firmę telekomunikacyjną, w której ofiara ma telefon i proponują tańszy abonament-promocję. Ofiara wyraża zgodę, nie wiedząc, że właśnie zawarła umowę z nową firmą  na nowy telefon.

Ze mną było inaczej. Któregoś dnia otrzymałam paczkę kurierską - w środku był dziwaczny telefon (stacjonarny?komórkowy?) z informacją, jaki ma numer i że mogę od razu z niego korzystać, gdyż jest aktywowany.

Natychmiast odesłałam telefon firmie NASZA S.A, nie rozpakowując go nawet, by przypadkiem czegoś nie uruchomić. Załączyłam list polecony, że nie życzę sobie żadnych prezentów ani promocji i z pytaniem - skąd znają mój adres?

Po jakimś czasie dostałam odpowiedź listem poleconym - że dnia tego i tego podpisałam umowę nr taki i taki na 2 lata, że wyraziłam  telefonicznie chęć skorzystania z oferty i sama podałam im dane osobowe. Telefon należy do mnie, mimo że go odesłałam.

Jeśli  chcę z niego zrezygnować, muszę wysłać stosowne pismo jako jednostronne zerwanie umowy, a spółce NASZA S.A przysługiwać będzie opłata wyrównawcza.


Odpowiedziałam następująco:


dot. pisma XXXXXX

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na w/w pismo informuję, że to pismo to stek kłamstw.

1. Nie podpisywałam żadnej umowy z firmą NASZA.

2. Nigdy nie rozmawiałam z konsultantem firmy NASZA, nigdy nawet o niej nie słyszałam.

3. Moje dane firma NASZA zdobyła drogą przestępczą, wskutek handlu danymi lub podszywania się pod inny podmiot - nigdy nie udostępniałam firmie NASZA żadnych danych osobowych.

4. Nie mogę rezygnować z usług, gdyż nie zamawiałam w firmie NASZA żadnych usług.

5. Nie muszę rozwiązywać żadnej umowy, gdyż żadnej umowy z firmą NASZA nie zawierałam.

6. Nie jestem winna firmie NASZA żadnych opłat wyrównawczych ani żadnych innych.

Proszę o wykasowanie moich danych (zdobytych drogą handlu danymi) z bazy danych. Jeśli firma NASZA sporządziła na podstawie moich danych jakąkolwiek umowę, to jest to umowa fałszywa. Proszę więc o wykasowanie również rzeczonej "umowy".

Jeśli nie uzyskam informacji zwrotnej o wykasowaniu moich danych oraz rzekomej "umowy", zwrócę się do Prokuratury w Płocku, w której toczy się postępowanie przeciwko firmie NASZA o oszustwa, jako kolejna poszkodowana. Policję o działalności firmy NASZA już poinformowałam.

Czekam na informację o spełnieniu mej w/w prośby.

Z poważaniem
Podpis

Czy może jeszcze powinnam coś zrobić? Czy może ktoś z Państwa zetknął się z tego typu oszustami i ma już doświadczenie?




Lubię ludzi - wierzących, ateistów, prawicę, lewicę i centrum, Niemców, Rosjan i Żydów.Nie lubię, gdy ludzie gardzą ludźmi. Marzy mi się tygodnik "Polityka inaczej".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości